Nytt perspektiv på andraspråkslärande – En kritisk undersökning av Lozanov-metoden.
Rapport från forskningsprojektet Language Learning and its neural correlates.
Av Jorunn Hetland och Katrin Lunde, högskulen i Volda, Norge finns nu tillgänglig i svensk översättning.
Boken går att köpas till självkostnadspris 190:- inkl moms. Porto och emballage kr 81:- tillkommer.
Du beställer boken via Anna Cramér; info@allasinnen så skickar hon den mot faktura eller mot swish-betalning med kvitto.
Litteraturlista
Hagiwara, Kazuhiko The Roel of Semiosis and Affordance in the Suggestopedic classroom
Hetland, Jorunn; Lunde, Katrin (2021) Rapport 109. Nytt perspektiv på andrespråkslæring
En kritisk undersøkelse av Lozanov-metoden.
Rapport fra forskningsprosjektet Language learning and its neural correlates
Volda: Högskolan i Volda
https://bravo.hivolda.no/hivolda-xmlui/handle/11250/2755916
Kinnander, Rebecca En komparativ studie av suggestopedisk praktik och traditionell språkundervisning
Leréde, Jean (1986). Suggestopedi.
Tierp: Stiftelsen Pedagogisk utveckling.
Lozanov, Georgi (1978). Suggestology and Outlines of Suggestopedia.
New York: Gordon and Breach Science Publishers Inc.
Lozanov, Georgi (2009). Suggestopedia/reservopedia.
Sofia: St Kliment Ohridski University Press.
Lozanov, Georgi & Gateva, Evelina. Suggestopedisk språkundervisning (1984).
Tierp: Stiftelsen Pedagogisk utveckling.
Mihaleva, Radostina (2017). New humanistic methods in foreign language teaching - Suggestopedia - Desugestopedia.
http://www.iises.net/proceedings/34th-international-academic-conference-florence/table-of-content?cid=59&iid=032&rid=7936
Hämtad den 16/11 2018
Proceedings of the International Conference on Suggestopedia (1990)
Tierp: Stiftelsen Pedagogisk utveckling.
Unesco (1978). Expert working group on Suggestology and Suggestopedia.
http://unesdoc.unesco.org/images/0003/000300/030087EB.pdf.
Hämtad den 16/11 2018.
Lozanov, G. Suggestologi och Suggestopedi, 1983